FAQ

Sleutels, sloten, en losse onderdelen

Ik vind de sleutels van mijn koffer niet meer, wat moet ik doen?
De sleutel van het combinatieslot TSA werd niet meegeleverd, hoe kan ik deze bekomen?
Hoe kan ik een los onderdeel bestellen?
Hoe kan ik een cijfercode instellen?
Op welke manier kan ik een cijferslot deblokkeren aangezien ik mijn code vergeten ben?

Garantie en reparaties

Welke garantiepolitiek wordt er gehanteerd bij American Tourister?
Waar kan ik mijn bagage laten herstellen?
Mijn bagage werd beschadigd tijdens een vakantie, wat moet ik doen?

Hulp bij aankoop op deze site

Wat is de verzendpolitiek?
Wat is de terugzendpolitiek?
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren ?
Hoe kan ik een American Tourister dealer vinden in de nabijheid van mijn woonplaats ?

Reizen met American Tourister

Mag ik mijn handbagage meenemen op het vliegtuig ?


Sleutels, sloten, en losse onderdelen

Ik vind de sleutels van mijn koffer niet meer, wat moet ik doen ?
Noteer het ingegraveerde nummer op de cylinder van het slot (bijvoorbeeld : SE231).
U kan uw aanvraag per e-mail sturen naar het volgende adres : spareparts.ordering.benelux@americantourister.com. Bij uw bestelling moet u het nummer van uw slot en uw adres vermelden. De nieuwe sleutels zullen dan zonder kosten naar u toegestuurd worden.

De sleutel van het combinatieslot TSA werd niet meegeleverd, hoe kan ik deze bekomen ?
Bij het type van koffer dat u heeft, worden de sleutels niet meegeleverd. Uw bagage sluit namelijk door middel van het combinatieslot. Het voornoemde slot wordt enkel gebruikt door de douaniers in Canada en de VS om vrij toegang te krijgen tot uw bagage. Als de bagage niet uitgerust is met dit type slot, dan breken de douaniers van deze landen uw bagage open. De schade is dan voor de rekening van de reiziger.

Hoe kan ik een los onderdeel bestellen ?
Wij raden u aan om een mail te sturen naar spareparts.ordering.benelux@americantourister.com met daarin uw adres en de complete referentie van uw bagage. Deze kan u vinden op de garantiekaart of bij gebrek hieraan op een klein etiket binnenin de koffer (in een zak, onder een zak , of achter het protectieblad van de scharnier als het gaat om een hardschalige koffer).

Hoe kan ik een cijfercode instellen?

  1. Haal de rode bescherming van het slot als dit aanwezig is
  2. De voorgeïnstalleerde code die in het bedrijf gebruikt wordt, is 0-0-0. Kies 3 cijfers die u gemakkelijk kunt onthouden (verjaardag, adres, enz.)
  3. Zoek de knop of de aangrenzende afsluitklep met duimwieltjes
    • Als er een knop aanwezig is, duw deze dan tegen de duimwieltjes en houdt dit zo tot uw code is geregistreerd. Daarna mag u deze loslaten en de knop laten terugkeren naar zijn initiële positie.
    • Als er een afsluitklep aanwezig is, haal deze er dan af en draai aan de duimwieltjes om uw code te registreren. Daarna mag u de afsluitklep terugplaatsen in zijn originele positie. Uw code is nu geregistreerd .

Als u behoefte heeft aan bijkomende informatie kan u een mail sturen naar info.benelux@americantourister.com met daarin de referentie van uw koffer. Deze kan u vinden op de garantiekaart of bij gebrek hieraan op een klein etiket binnenin de koffer (in een zak, onder een zak , of achter het protectieblad van de scharnier als het gaat om een hardschalige koffer). Er zal dan een gebruiksaanwijzing naar u toegestuurd worden.

Op welke manier kan ik een cijferslot deblokkeren aangezien ik mijn code vergeten ben ?
We raden u aan om u te wenden naar het verkooppunt waar u uw bagage gekocht heeft of bij gebrek hieraan naar een ander verkooppunt van ons merk waar ze u kunnen helpen om het slot te deblokkeren. Indien ze hierin niet slagen, zal uw koffer opgezonden worden naar onze dienst na verkoop.

Garantie en Herstellingen

Waar kan ik mijn bagage laten herstellen ?
We raden u aan om uw bagage te laten herstellen bij een erkend herstelcentrum, want alleen zij zijn in staat om uw bagage met zorg te behandelen. Zelfs als diverse herstelcentra uw bagage kunnen herstellen, zullen alleen de erkende herstelcentra kunnen overgaan tot de herstellingen in rekening genomen door de garantie.

Om uw bagage te laten herstellen, moet u zich wenden naar het verkooppunt waar u uw bagage gekocht heeft of bij gebrek hieraan naar een ander verkooppunt van ons merk. De bagage zal verzonden worden naar onze dienst na verkoop voor herstelling. Om een verkooppunt te zoeken, kan u hier klikken.

Als u uw bagage gekocht heeft op onze site, mag u direct onze dienst na verkoop contacteren (u vindt deze gegevens door hier te klikken.

Met betrekking tot het in aanmerking nemen van de garantie, zal uw garantiekaart of aankoopbewijs gevraagd worden. We raden u aan om deze bewijsstukken te verzamelen vooraleer u uw bagage afgeeft.

We herinneren u eraan dat de garantie van American Tourister productie- en materiaalfouten dekt en dus in geen geval de schade die te wijten is aan ongevallen of slecht gebruik.

Na inspectie van onze dienst na verkoop zijn er verschillende mogelijkheden :

Het gaat om een productie- of materiaalfout :

  • Als het product herstelbaar is, valt het onder de garantie.
  • Als het product niet herstelbaar is, wordt overgegaan naar een ruil met een vergelijkbaar product.

Het gaat niet om een productie- of materiaalfout :

  • Als het product herstelbaar is, zullen de kosten aan u doorgerekend worden. We raden u dus aan om een prijsofferte te laten opmaken. Als u deze weigert, zenden wij het niet gerepareerde product zonder kosten terug naar de winkel.
  • Als het product niet herstelbaar is , zenden wij het niet gerepareerde product zonder kosten terug naar de winkel indien u dit wenst.

Mijn bagage werd beschadigd tijdens een vakantie, wat moet ik doen?
We raden u aan om uw product onmiddellijk te controleren wanneer het door anderen gemanipuleerd werd. Wanneer het beschadigd werd tijdens een reis, dient u best klacht in bij het transportbedrijf (die is verzekerd tegen de schade aangebracht aan uw product) op het ogenblik van uw aankomst. Als het mogelijk is zelfs voor de douaneformaliteiten.

In het geval dat het bedrijf, dat verantwoordelijk is voor de schade, u geen verkooppunt aangeeft, raden wij u aan om u te wenden naar het verkooppunt waar u uw bagage heeft gekocht of bij gebrek hieraan naar een ander verkooppunt van ons merk. Om een verkooppunt te zoeken, kan u hier klikken.

We raden u aan om op het ogenblik van de aflevering te vermelden dat de schade veroorzaakt werd door een transportbedrijf en dat u een klacht ingediend heeft bij hen.

De bagage zal verzonden worden naar onze dienst herstellingen die, na inspectie, schriftelijk zal bevestigen of de bagage hersteld kan worden of niet. U kunt dan deze informatie overmaken aan het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de schade. Op deze manier kan u dan de terugbetaling van uw bagage of herstelling verkrijgen.

Reizen met American Tourister

Mag ik mijn handbagage meenemen op het vliegtuig?
De algemene regel stelt dat de afmetingen van uw bagage niet groter mogen zijn dan 56 cm hoog, 46 cm breed en 25 cm diep. De wielen, handvaten en zijdelingse zakken zijn inbegrepen in deze dimensies.

Opmerking : omwille van hun beperkte capaciteit, kunnen bepaalde vliegtuigmaatschappijen drastischere beperkingen opleggen ten opzichte van het gewicht en de grootte. American Tourister kan niet verantwoordelijk worden gehouden als een vliegtuigmaatschappij andere standaarden hanteert. We raden u dus aan om de opgelegde beperkingen door uw vliegtuigmaatschappij te raadplegen voor uw vertrek.

Maximale buitenafmetingen en toegelaten gewicht in economy class

Luchtvaartmaatschappij Afmetingen Max. gewicht
Aegean Airlines 56x45x25cm 8kg
Aer Lingus 55x40x24cm 10kg
Aeroflot 55x40x20cm (Max. 115 cm) 10kg
Aerolineas Argentinas 55x35x25cm 10kg
Aeromexico 56x36x23cm 10kg
Air Canada 55x40x23cm 10kg
Air Caraïbes 55x40x20cm 12kg
Air Europa 55x35x25cm 10kg
Air France 55x35x25cm 12kg
Air India 55x40x20cm 8kg
Air Transat 51x40x23cm 10kg
Airberlin 55x40x23cm 8kg
Alitalia 55x35x25cm 8kg
All Nippon Airways 55x40x25cm (Max. 115 cm) 10kg
American Airlines 56x36x23cm (Max. 115 cm) -
Arkia 55x40x20cm 7kg
Asiana Airlines 55x40x20cm (Max. 115 cm) 10kg
Austrian Airlines 55x40x23cm 8kg
Blue1 55x40x23cm 8kg
BMI 55x40x23cm 12kg
British Airways 56x45x25cm 23kg
Brussels Airlines 55x40x23cm 12kg
Cathay Pacific 56x36x23cm 7kg
Cebu Pacific 56x35x23cm 7kg
China Airlines 56x36x23cm 7kg
Condor 55x40x20cm 6kg
Corsair 55x40x20cm (Max. 115 cm) 12kg
Czech Airlines 55x45x25cm 8kg
Delta Airlines 56x35x23cm (Max. 114 cm) -
easyJet 56x45x25cm -
El Al 56x45x25cm (Max. 115 cm) 8kg
Emirates 55x38x20cm 7kg
Ethiopian 55x40x23cm (Max. 115 cm) 7kg
Eurowings 55x40x23cm 8kg
Finnair 56x45x25cm 8kg
Flybe 55x35x20cm 10kg
flyNiki 55x40x23cm 8kg
Germania 55x40x20cm 6kg
HOP! 55x35x25cm 12kg
Iberia 56x45x25cm 10kg
Japan Airlines 55x40x25cm (Max. 115 cm) 10kg
Jet Airways 55x35x25cm (Max. 115 cm) 7kg
Jet2 56x45x25cm 10kg
KLM 55x35x25cm (Max. 115 cm) 12kg
Korean Air 55x40x20cm (Max. 115 cm) 12kg
LOT 55x40x23cm 8kg
Lufthansa 55x40x23cm 8kg
Malaysia Airlines 55x36x25cm (Max. 115 cm) 7kg
Monarch 56x40x25cm 10kg
Norwegian 55x40x23cm 10kg
Olympic Airlines 55x40x23cm 8kg
Qantas 56x36x23cm (Max. 115 cm) 7kg
Qatar Airways 50x37x25cm 7kg
Ryanair 55x40x20cm 10kg
Scandinavian Airlines 55x40x23cm 8kg
South African Airways 56x36x23cm 8kg
Swiss 55x40x23cm 8kg
TAM 55x35x25cm 8kg
Tap Air Portugal 55x40x20cm (Max. 115 cm) 8kg
Thai Airways 56x45x25cm 7kg
Thomas Cook 55x40x20cm 6kg
Thomson 55x40x20cm 5kg
Transavia 55x40x25cm 10kg
TUI 55x40x20cm 6kg
TUI Fly 55x40x20cm 6kg
Turkish Airlines 55x40x23cm 8kg
United Airlines 56x35x22cm (Max. 114 cm) -
US Airways 56x36x23cm (Max. 115 cm) -
Vietnam Airlines 56x36x23cm (Max. 115 cm) 7kg
Virgin Atlantic 56x36x23cm 10kg
Vueling 55x40x20cm 10kg
XL Airways 55x35x25cm 5kg